Gyűrűk Ura/Hobbit Fanfiction Írói Kihívás

Hobbitnyi Kalandok Középföldén

Hobbitnyi Kalandok Középföldén

V. történet

2015. július 05. - SlytHay

V. TÖRTÉNET

2legolas.JPG

Cím: Elendil csillaga
Kulcsok:

  • Fő: „Én nem állok senki oldalán, mert az én oldalamon sem áll senki.”
  • Szereplő: Legolas
  • Tulajdonság: állhatatosság
  • Titkos: Elendil fénye

Jelentősebb szereplők: Legolas, Aragorn legidősebb leánya, Aragorn
Páros: Legolas/Aragorn legidősebb leánya
Műfaj: novella, angst
Korhatár: +16
Figyelmeztetések: gyilkosság, szereplő halála, AU
Jogok: Minden jog A Gyűrűk Ura szülőatyját, J. R. R. Tolkient illeti. Az általam írt történetből semmiféle anyagi hasznom nem származik, a novellámban felbukkanó szereplőket mindössze "kölcsönvettem" saját magam és mások szórakoztatására.
Tartalom: Legolas húsz emberév után visszatér Minas Tirith-be, ahol meglepve tapasztalja, hogy távolléte alatt Aragorn gyermekei érett felnőttekké cseperedtek. Amikor pedig megpillantja a Fehér Város királyának legidősebb leányát, olyasfajta érzelem gyúl a szívében, ami korábban soha. Aragorn örül Legolasnak, de hamarosan rá kell jönnie, hogy a tündeherceg nem véletlenül hagyta el Ithiliát. Legolas egy küldetés miatt azonban nem maradhat sokáig, ám távozásakor megfogadja Aragorn leányának, hogy hamar visszatér, s ezen ígéretét be is váltja. Ám amikor a tündeherceg megérkezik a küldetéséből, kénytelen szembesülni azzal, hogy a tragédia már megtörtént...
Megjegyzés: Aragornnak és Arwennek egy fiúgyermeke és több leánygyermeke született. Név szerint mindenhol (interneten és könyvekben egyaránt) csak a fiú van megemlítve (Eldarion), a lányok nevei nem ismertek. Vagyis a történetben szerepet kapó nő, aki Aragorn legidősebb lányaként mutatkozik be, nem általam kitalált karakter. S mivel nem akartam saját szereplőnek megtenni, ezért nem adtam neki általam kigondolt nevet.

A történetet ITT tudod elolvasni. Ne feledkezz el visszatérni véleményezni és pontozni.

~Pontozáshoz szükséges szempontok és magyarázat~

A bejegyzés trackback címe:

https://lotr-hobbit-kihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr37602220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziaw 2015.07.06. 00:35:57

Szia! Nos, lássuk csak...
1 . Nagyon tetszett a világábrázolásod, még akár a trilógia folytatásaként is beillett volna, 5 pont.
2. Kulcsokkal kapcsolatban nálad is kijelenthetem, hogy örülök annak, hogy a titkos kulcsot nem csak úgy elszórtad valahova, hanem fontos lett, 10 pont.
3. Legolas karakterét szerintem nagyon jól eltaláltad, a megdöbbenései, a reakciói tündések lettek. Aragorn látszólag kissé megvénült, elhagyta a harci ösztöne, ez rendben is van. A Csillag utolsó döntése, az öngyilkosság kicsit fura volt viszont. Ilyen szülőkkel, mint Arwen és Aragorn, nem hiszem, hogy nem lehetett volna megbeszélni. Persze értem én, kellett a dráma, 4 pont.
4. In medias res kezdés volt, de gyorsan bele lehetett látni a dolgokba. Tetszett, hogy új küldetést adtál Leginek, egyben választást is, ami sorsokat dönthet(ett volna) rendben volt a vége is, szívbemarkoló, de mégis valahogy nyugalmas, mint maga Legolas útja, 5 pont.
5 . Az elején kicsit pislogtam a nyelvhasználaton, főleg, mikor Legi légzéséről írtál, szinte vártam az orvosi szakvéleményt a tüdeje működéséről, s annak állapotáról. Viszont azután tetszett a kicsit régiesre vett fogalmazás. A cím teljesen rendben van, mondhatni átlagos Gyűrűk Ura történet fejezet cím is lehetne. A leírás magával ragadó, kis izgalommal vegyítve. A párbeszédeid igazán illettek a helyzetekbe, semmi sem zökkentett ki, 4 pont.
6. Magával ragadó volt a novellád, különösen tetszett, hogy nem adtál kitalált nevet a lánynak, hanem megoldottad anélkül is. Legolasról, mint szórakozott tündeprofesszor simán el tudom képzelni, hogy nem vette észre, hogy valaki szerelmes belé:D szívesen olvastam volna még Legolas ork kalandjáról, meg arról, hogy kihez ment volna hozzá Aragorn lánya, de így is jó volt, könnyen emészthető, finoman drámával megszórva, 4 pont.
Köszönöm az élményt!
Összesen : 32

Konek0 2015.07.16. 21:09:14

Helló! Bocsánat, hogy ily' megkésve írok.
1. Eredethűséggel szerintem semmi baj nem volt, a filmmel/könyvvel szerintem egyezett, és ahogy megjegyzésben volt írva, keveset tudunk Gorni gyermekeiről, szóval adott volt a lehetőség. Ki tetted az AU-t? Kit tetted, jól van akkor. 5 pont
2. Hát ez a főkulcs kicsit gyanús volt, elég nehezen, de valahogy a másik felére odaerőszakolni :D A többi szerintem passzolt. 9 pont
3. Hát egy kicsit fura volt nekem Legolas, a kislányok kedvenceként. Najó, tényleg így van, de hogy már konkrétan kislányként beleszeretett Csillagocskán, valami nagyon-nagyon inspirálónak kellett annak lennie, hogy ez legyen. Legolas maga igyekezett ugyanolyan közömbös maradni, mint a filmekben, azt imádtam. Gorniból kicsit hiányoltam a drámai-Gorni pillanatokat a végén. Hisz a haverja ott hagyja :( Meg a lánya is meghalt. Nagyon bábú hatásúak voltak. 3 pont
4. A cselekmény jól fel lett építve, nem volt vontatott. A szerkezet megvan. 5 pont
5. Stilisztika, helyesírás szerintem rendben volt, mindenki az adott kórhoz megfelelően beszélt úgy vettem észre. Nem zökkentett ki a feelingből. 5 pont
6. Személy szerint nagyon élveztem, a végénél már izgultam, hogy Lego elkésett és megy az esküvő, vártam, hogy rohanjon be a templomba és mondja azt, hogy "Tiltakozom!". De nagyon meglepett, mikor ez nem következett be. Nagyon meglepett. Nem számítottam a tragikus végre, noha a novellák általában ilyen csattanóval végződnek. 5 pont
Összpont: 32 pont

DaeMoon 2015.07.17. 18:22:13

Kedves Szerző!
Érdekes történetet kaptunk tőled, az elején igencsak felcsigáztad a kíváncsiságomat a párossal, úgyhogy nagyon vártam már, hogy elérjek eddig a történetig. Legolas nagyon kedves karakter számomra (legalábbis a könyvbéli Legolas, a filmbelivel még mindig nem tudok igazán megbékélni), Aragorn gyermekeiről pedig olyan keveset tudunk, hogy nagyon vártam, te miként képzeled el őket. Azt már most előre bocsátom azonban; nem akarom kedved szegni, jó történet volt, csak nem nekem való, ahogy azt a pontokon látni fogod mindjárt. Nagyon remélem, hogy nem bántalak meg semmivel akaratlanul, nem áll szándékomban.

Eredethűség: 5 pont
Én teljesen elégedett voltam, a világot szerintem remekül megragadtad és visszaadtad, méghozzá olyannak, amilyennek egy tünde láthatja. Tetszett, ahogy felvillantottad, hogy milyen lehet az élet a háború után, tényleg el tudom képzelni, hogy így folytatódjon a történet és Ithilia újraépítése, benépesítése.

Kulcsok: 4 pont (0+3+0+1)
Nálad is ugyan az volt a gondom a főkulccsal, mint egy másik történet esetén; egyáltalán nem éreztem a jelenlétét, nem hatotta át a történetet, legalábbis számomra. Igazság szerint még arra sem tudtam rájönni, hogy kinek az oldalán nem állt senki. Talán Aragorn leányáén? Nem is kért senkit, hogy álljon mellé és egy huszonhét esztendős leány már megbocsáss, olyan buta csak nem lehet, hogy azt higgye, annyi, ami közte és Legolas közt történt az istállóban elutasításnak számít. Mégha sebzett is egy szív, olyas valaki, akinek az egyik szülője tünde képtelenség, hogy ne értse meg legalább kissé az örökifjak gondolkodását és emberekhez hasonló kitörő fogadkozást várjon. Lehet, csak én látom bele, de Legolasban ott volt a féltés, a szeretet, a maga módján kimutatta, amit érez tudtára adta a lánynak, hogy fontos neki és ő mégsem értette, mégsem érezte úgy, hogy küzdenie kell inkább elmenekült? Na de erről még majd kicsit többet később, mert nem igazán ide tartozik.
Legolas ellenben rendben volt, körülötte forgott a történet, az ő szemén át láttuk a világot, az ő gondolatait ismerhettük meg. Bár ellentmondásba keveredett magával néhányszor, főként a végén, ahol nagyjából mindent megcáfolt a kis eszmefuttatásával, amit addig felépítettél.
Az állhatatosság kulcsod megint kissé faramucira sikerült az én szememben. A szó jelentése nem kitartás, makacs elhatározás és hűség? Hát én itt aztán egyiket se találtam, bár meg lett említve, hogy Aragorn állhatatos volt a tündék felé és ez még talán igaz is. De a lánya aligha örökölte ezt tőle, sajnos. Szerelmes volt, de hű aligha, hiszen inkább a halálba menekült, semhogy megoldást próbált volna találni az élők közt, megbeszélni a szüleivel a kétségeit a házassággal szemben. Kitartó sem igen volt, Legolas ígéretet tett neki, hogy visszatér (és ezúttal hamarosan) miután a tudtára adta, hogy szereti (amit nem hinném, hogy egy ilyen nő nem képes felismerni és megérteni szavak nélkül, ahogy fentebb már ezt kifejtettem) de ő ezt félreseperte, nem törődött vele, hogy megvárja, hogy addig emelt fővel talpon maradjon. Harcosnak nevezte magát, de távolról sem volt az, sokkal inkább gyáva kölyök, már bocs. Na és persze Legolas. A végéig még hittem, hogy benne majd meg lesz az állhatatosság, hű marad a Csillaghoz, de ő is menekült, ráadásul az a kis eszmefuttatás, hogy vele amúgy se lett volna itt boldog, megölte a saját szerelme komolyságát és hazuggá gyalázta, amit távozása előtt tett, éreztetett Aragorn lányával. Ráadásul még a barátjához sem igen volt hű, ahelyett, hogy maradt volna (márpedig egy ilyen tragédia után egy barát támogatása kritikus, ezt személyes tapasztalatból tudom neked mondani) elfutott, vissza se nézett. Pedig hát közvetetten ugyan, de valljuk be; ő lopta meg Aragornt és vette el tőle a lányát.
A titkos kulcs rendben volt, szépen felhasználtad, beépítetted, nagyon tetszett a metafora, amit végigvittél a történeten. (Csak a végén ne estél volna át a giccsbe azzal a frissen felragyogó csillaggal… ^.^’’’)

DaeMoon 2015.07.17. 18:25:53

Karakterek: 1 pont
Fentebb már elég sokat írtam erről, úgyhogy itt nem szeretném megismételni. Gyengék lettek, bábok, amik a te akaratod szerint lengedeztek ide-oda a képzeletbeli zsinórokon. Nem éreztem azt, hogy hatásuk lett volna az eseményekre, hogy tenni akartak és tudtak volna bármit is. Sodródtak. Volt egy elképzelésed, hogy te mit akarsz és nem igen törődtél azzal, hogy a szereplőid hogyan illeszkednek ebbe, mennyire logikátlan, amit tesznek. A felszínét kaparásztad a lelküknek és hiába mutattál többet Legolasból, mint másból, valahogy vele sem tudtál igazán mélyre nyúlni. Márpedig a dráma és főleg az angst műfaja így nem működik, számomra itt nem volt semmi drámai, semmiféle lélektani szenvedés, szorongás, fájdalom. Megkomponált, díszletszerű igen, amit éreztem, hogy szeretnél átadni, de valahogy nem sikerült. Máskor nyugodtan merj mélyebben nyúlni a karakterekhez, szaggasd össze a lelküket, ha angst történetet szeretnél írni. Ja és ne egy hét éves kislány érzelmeire építsd fel a történetedet, akiről még azt sem tudtuk meg, miért is szeretett bele olyan fiatalon ennyire halálosan az apja barátjába… Akitől elvileg félt és Aragorn köpenye mögé bújt. Akkor most hogy is van ez? Egy kicsiny gyerek egyébként is egészen más lelkivilággal rendelkezik, a gyereki fellángolás egy dolog, a csalódást is erősebben képes átélni, de húsz év sok idő és a gyerekből felnőtt lesz közben, ráadásul te egy értelmes, érett nőként akartad bemutatni a Csillagot, ami teljesen ellentmondásos azzal, hogy még mindig egy hét éves korában történt sérelmen lovagol. Főleg úgy, hogy közben megismerte az apja és az anyja bölcsességeit, látta az életet, legalábbis gyanítja, hogy semmi nem fekete és fehér. És aligha hiheti, hogy Legolas akkor tudta, hogy rajong érte (főleg ha nem adta jelét, hiszen még a szülei se jöttek erre rá) és főként azt nem várhatja felnőtt fejjel visszatekintve, hogy egy már akkor is száz évnél idősebb tünde _olyan_ szemmel nézett rá. Annak azért lenne egy erőteljes pedofil felhangja… ^.^’

Cselekmény: 1 pont
Legelőször is: Már ne is haragudj, de ha egy férfi annyira szeret egy nőt, hogy a halála után soha más feleséget már nem is kíván (márpedig egy több száz éves tünde aligha adja a szívét ilyen mélyen oda valakinek, lásd Arwen esetét, aki meg is halt volna Aragornért) akkor kijelenteni azt, hogy tulajdonképpen még ha Csillag túl is él, soha nem lett volna képes vele az emberek közt olyan boldogan élni, mint nélküle a tündék közt… Hogy mi van? Na, maradjunk annyiban, hogy számomra megölted a drámát, a romantikát, meg úgy egyáltalán a történet életszerűségét az utolsó pár bekezdéssel.
A vége, mint már említettem, szörnyen giccses lett. Ha már drámai lezárást szerettél volna, akkor azt mindenképp jobb lett volna elhagyni, lezárni ott az egészet, hogy Legolas hátat fordít Aragonnak, mert így elgáncsoltad az egész történetedet, nekem meg jókora pofont adtál, ami felett még mindig nem igen tudok napirendre térni.
De ezen kívül is maradt rengeteg ellentmondás a történetben, logikai buktató. Hogy csak párat emeljek ki, ami nagyon szembetűnő volt (a többször felhozott utolsó jelent mellett): Emyn Muilt halálos labirintus tűhegyes sziklákkal, életveszélyes csapda. Legolas mégis estig vár, hogy bemerészkedjen oda, amikor (bár tünde, így jobban lát mint egy ember) az ismeretlen terep teljesen ellene van és egyetlen rossz mozdulat is halálos kimenetelű lehet? De itt egy másik is; Aragorn nem tart az orkok „mozgolódásától” Legolas erőlteti, hogy jobb lenne utána nézni a dolognak és kimondatlanul ajánlkozik is a feladatra aztán hopp, nem is olyan sokkal később már úgy van az egész emlegetve, mintha mindez Aragorn ötlete lett volna és a tündeherceg a tőle kapott küldetésre menne, nem pedig saját megnyugtatására, saját akaratának megfelelően. Na akkor mi is a helyzet, ki akart az ork-ügyben nyomozni?

DaeMoon 2015.07.17. 18:27:25

Stílus: 5 pont
Na, hogy ne csak rosszat mondjak, mert tényleg undok banyának érzem magamat lassan: a stílusod nagyon kellemes, olvasmányos volt, itt-ott becsúszott ugyan pár szóismétlés, de korántsem annyi, hogy zavaró legyen. Inkább formai apróság, amit kiemelnék, mert eléggé megnehezítette az olvasást: a tagolás. Máskor nyugodtan hagyj ki pár bekezdésenként egy-egy üres sort, mert így eléggé nehéz képernyőn olvasni, nem túl kellemes élmény a szemnek. A vége felé már át kellett másolnom wordbe a szöveget, hogy ott széttagoljam sorközökkel, mert nem bírtam olvasni a honlapra feltett szöveget. Ezért viszont nem érzem, hogy pontot kellene levonnom, inkább csak a későbbiekre nézve adnám ez tanácsként (már ha megfogadod) hogy olvasóbarát gesztus, ha jobban tagolod a szövegeidet.
Egyébként apróság, de kiemelném: tetszett, hogy be merted vállalni, hogy Aragorn lányának nem adsz nevet. Először fura volt, féltem ettől a megoldástól, de végeredményben szerintem illett a dolog a történetbe és az ok is teljesen érthető volt. :)

Szubjektív: 2 pont
Hát… Tetszett is meg nem is, ha a legvégétől eltekintek akkor végülis nem volt rossz történet, csak épp ahogy korábban is írtam; az én angston nevelődött sötét szívemet ez nem tudta elérni, közelébe se jutottál, hogy akár csak elszomoríts, nehogy megríkass. Sajnálom. Ettől függetlenül nem mondom, hogy rossz a történet, nem az, sőt ígéretes és biztos vagyok benne, hogy aki a kevésbé fájdalomban és kétségbeesésben tocsogó sötétséghez szokott (és azt szereti) mint én, annak átjön a dráma és megérinti ez a szerelmi történet. Mindenesetre sok sikerült kívánok a kihívás további részére és tényleg sajnálom a pontok alakulását. Ahogy már a véleményem legelején is írtam, nagyon remélem, hogy nem szegtem kedvedet azzal, amit ebben a kissé terjedelmesre nyúlt eszmefuttatásban összeszedtem, mert ilyesmi tényleg nem állt szándékomban. ^.^”

Köszönöm a történetet!
DaeMoon, Kritika Klub
(A Merengő fórumán megtalálhatsz minket. ^.~)

Minnie Black 2015.07.23. 18:04:29

Szia!

Legolast mindig is nagyon szerettem, sőt, talán ő volt az első kedvencem, úgyhogy nagy reményekkel kezdtem neki a novelládnak.:) Kicsit furcsa volt őt romantikus történetben látni, mert valamiért úgy érzem, hogy felette áll az ilyesminek, de mindenképpen érdekes ez a megközelítés.:)

Eredethűség: Tökéletesen illeszkedett a könyvhöz, és olyan kifejezéseket használtál, amikkel elhitetted velem, hogy tényleg jól ismered ezt a világot. A megfogalmazás is azt éreztette, hogy nem csak a film alapján dolgoztál. Képtelenség belekötni.:) 5 pont

Kulcsok: Sajnálom, hogy ezt kell írnom, de az idézettel nem voltam megelégedve. Mármint szép kontextusban helyezted el, viszont úgy érzem, hogy főkulcsként itt nem igazán állja meg a helyét, nem kapott elég hangsúlyt. 2 pont
A kulcsszereplő teljesen rendben volt. 3 pont
A tulajdonságot is jól választottad meg, bár inkább a lány részéről éreztem állhatatos ragaszkodást. 2 pont
Ha lehetne, a titkos tárgyra legalább 4 pontot adnék, mert annyira jól sikerült beleillesztened a történetbe. Nagyon tetszett!:) 1 pont

Karakterek: Legolas karakterét igazán jól eltaláltad, láttam benne a tündékre jellemző visszafogott tartózkodást, és a gondolatait, érzéseit is sikerült ügyesen ábrázolnod.:) Aragorn lánya is karakterhű volt (legalábbis pontosan ilyennek tudnám elképzelni a könyvben), talpraesett, erős nőnek tűnt, azért is lepett meg annyira az öngyilkossága. Úgy érzem, hogy ez valahogy hozzá nem passzolt annyira, illetve azt se tudom elképzelni, hogy valaki, aki ennyire makacs, rábólintson egy olyan házasságra, amiben nem hisz. Alapvetően Aragorn karakterével is elégedett voltam, csak furcsálltam ezt „a nő csak sepregessen otthon”-hozzáállást. 4 pont

Cselekmény: Szép, kerek történetet alkottál, és tetszett, hogy nem csak romantikát, hanem orkokat is belecsempésztél.:D Alapjaiban logikus és jól kigondolt. Ugyanakkor kicsit gyorsnak éreztem, hogy Legolas pár nap leforgása alatt annyira beleszeressen egy lányba, hogy végül ilyen drasztikus döntést hozzon. Hisz alig ismerték egymást, és mindketten azt hitték, hogy ebből csak plátói kapcsolat lehet. Valamint Aragorn esetében sokkal mélyebb gyászra számítottam, elvégre elveszítette a lányát. De ettől függetlenül nagyon is rendben volt.:) 4 pont

Stílus és stilisztika: Megint csak olyan helyzet, hogy több pontot adnék, mint amennyit lehet. A fogalmazásod csodásan illeszkedett a könyvhöz, és nem voltak megingások, végig tartottad a szintet.:) A cím és a leírás is kapcsolódik a cselekményhez, az egész gördülékeny és szépen kivitelezett.:) Az orkos-gyilkolászós rész is tetszett, nem húztad el feleslegesen hosszúra, és a lényeg benne volt. Itt 10 pontot adnék egy elismerő biccentés kíséretében.:) 5 pont

Szubjektív vélemény: Sajnálom, hogy ennyit levontam, és ha lehetne, legszívesebben átcsoportosítanám a pontokat a stílushoz, eredethűséghez és titkos kulcshoz. Bizonyára ez nem vigasztal, de tudd, hogy elismeréssel gondolok a történetedre, mert ami tetszett benne, az tényleg nagyon szuper volt, egyenesen kiemelkedő.:) A párosítás is ötletes, és számomra egyedi is, mert még egy műben se találkoztam Aragorn lányával. Örülök, hogy olvashattam, és remélem, nem fogsz haragudni a pontok miatt.:) 4 pont

Tamara Kunos 2015.07.30. 00:30:41

Kedves Író!

I. Eredethűség: Nem is tudom, erre mit lehetne mondani. Egyszerűen lenyűgözött, mennyire részletesen és csodálatosan festetted le Tolkien világát. Minden bekezdés, amelyben előkerült, hol jár éppen Legolas, mit lát, gyönyörködtetett, mert igazán szépen és választékosan írsz, és látszik a Tolkien-lexikális tudás is. Az Au itt a karakterek további életére vonatkozott, a világot megtartottad olyannak, amilyennek Tolkien megalkotta. Tényleg remek munka! 5 pont

II. Kulcsok: Sajnos a főkulcsod nem sikerült úgy beépítened, mint a történet minősége alapján vártam volna (mindig utólag nézem vissza, ne zavarjon be az előzetes tudás), igazából nem is nagyon tudom értelmezni, hacsak nem az elején a lelki vívódásnak szántad az idézetet, vagy a végén az elutazáshoz kapcsolódva. Ez számomra annyira nem volt jó megoldás. 2 pont
A szereplő kulcsod természetesen kifogástalan. 3 pont
A tulajdonság kulcs is remek, állhatatos volt (bár inkább makacs, de lényegében önmagához abszolút hű) Csillag is, és természetesen a főszereplő Legolas is. 2 pont.
A titkos kulcsot is frappánsan és gyönyörűen építetted bele. 1 pont
Összesen: 8 pont

III. Azt kell mondanom, hogy Legolas jól sikerült, igazán remekül állt neki a szelídség, mert tudjuk, a történet elején inkább volt arrogáns tündeherceg, de a kalandjai után már megnyugodott, valami kisimította benne az apjától örökölt gőgösséget. Ez nagyon tetszett. Aragorn lányát nem ismerhetjük, egyedül az nem tetszett, hogy levetette magát, valahogy nem tudom ahhoz az élethez és korszakhoz társítani az öngyilkosságot, főleg nem egy nőnél. Mindennapos volt az elrendezett házasság, mégsem haltak halomra a lányok. Viszont ezt nem róhatom fel neked, nem is akarnám, hiszen segített Legolas döntésében, tehát fontos eleme volt a történetnek, ezért maradéktalanul elfogadom tőle még ezt a végső, megváltoztathatatlan megoldást is. Talán az egyetlen, ami nem tetszett, az Aragorn megjegyzése volt a seprűről a női kézben. Szerintem Ő pont nem az a férfi, aki így gondolkozik, viszont Tolkienes ez a hozzáállás, gondoljunk csak Éowyn sorsára. 4 pont

IV. Cselekmény: Se elvarratlan szál, se logikai buktató, szép és kerek történet, egy tragikus szerelemről. Volt ritmusa is, jó megoldásokkal operáltál. 5 pont

V. Stílus és stilisztika: Helyesírásában szép, a ritmusa jó. A cím természetesen tökéletesen passzol. Az a baj, hogy a tartalomban tulajdonképpen majdnem minden csavart lelőttél. Nem igaszán tudok mást kiemelni, talán csak azt, hogy néhány részt elnyújtottál, és volt egy szó (normalizálódni), ami nagyon megakasztott, mert kívül esett ennek a világnak a nyelvezetén. 4 pont

VI. Szubjektív vélemény: Nem teljesen az én műfajom, mert nem szeretem a romantikus történeteket, de látom, mi olyan szép benne, hogy a többiek mit szerethetnek. Maximális pontot nem tudok adni, de nézd el nekem, az én háklim, hogy ez az öngyilkosság rossz szájízt hagyott bennem. 4 pont

Összesen: 30 pont

Köszönöm, hogy olvashattalak!

woolfe

Merilwen 2015.07.31. 19:06:22

Szia!
Azt hiszem, az összes novella közül a Tiéd tetszett a legjobban :-) Nagyon jól fogalmazol, érdekes és követhető a cselekmény, a karakterek teljesen életszerűek. Remekül ábrázoltad Legolas tépelődését, hogy mit válasszon, és egyértelmű volt, hogy ezt a kérdést csakis a tragédia döntheti el… A szereplők egymáshoz fűződő kapcsolatát pedig tökéletesen érthetően írtad le.
Remélem, mások is fogják ennyire szeretni a történetedet, mint én, és ez a pontszámokban is megmutatkozik majd :-) Sok sikert, jó eredményt kívánok!
süti beállítások módosítása