Gyűrűk Ura/Hobbit Fanfiction Írói Kihívás

Hobbitnyi Kalandok Középföldén

Hobbitnyi Kalandok Középföldén

VI. történet

2015. július 08. - SlytHay

VI. TÖRTÉNET

1aragorn.JPG

Cím: Soha már –
Kulcsok:

  • Fő: „Itt ülsz egy koronával a fejeden. És mégis kisebb vagy, mint eddig bármikor.”
  • Szereplő: Aragorn
  • Tulajdonság: lojalitás
  • Titkos: Galadriel-tükre

Jelentősebb szereplők: Aragorn, Galadriel, Haldír
Páros: Aragorn / Haldír
Műfaj: AU, angst, dráma
Korhatár: 12
Figyelmeztetések: OOC, slash
Jogok: Tolkient illeti.
Tartalom: Aragorn, immár Gondor királyaként emlékeibe veszve révedezik a magányos trónteremben; az éjszaka közepén váratlan látogatója érkezik, aki fájó igazságra mutat rá, és jóvátehetetlen, múltbeli, elszalasztott lehetőségre, egy lassú pergésű tudatfolyam novellába sűrítve.
Ihletforrás: silent hill best of songs <3

Soha már –

 

Egyszer jártam a csillagok alatt egy szörnyű, vér borzolta éjszakán; senki voltam és semmi. Egy halott, ami minden lélegzetvételével gyászt lehel, iszonyú kínt és megbánást. Pusztít és felemészt ez a szörnyű múlt-kalitka, aminek acélos fantomrácsai közül képtelen vagyok szabadulni. Elmém tébolyult fogolyként pergeti újra és újra a Helm-szurdoknál történteket: nem kopik, nem gyógyul e megmásíthatatlan, elviselhetetlen gyötrelem. Emléke sem múlik, sosem fog, fekélyes sebe most is éget, tép, nem ereszt. Szívembe vájja kérlelhetetlen penge-karmát; minden dobbanás egy borzasztó kiáltás. Miért…?

A gondori korona alatt halántékom sajgón lüktet, finoman feszül neki az abroncsnak újra és újra, vérem lassú, pulzáló ütemére. Elviselhetetlen gyötrelemként burjánzik el bennem a magány, a tehetetlen megbánás, de mégis acélos idegekkel vagyok kénytelen tűrni ezt a kegyetlen érzelempárost. Arwen; akár egy fullasztó, fojtó vízió e kései órában. Puha selyemcsókja az ajkamon láthatatlan pecsétet hagyott, bársonyát még most is érzem, hallom fesztelen, lágy lépteit a márványon, bódító liliomillatát gyönge fonálon húzza maga után, és csábít, kövessem… szeressem. Képtelen vagyok rá. Ma nem, ma este semmiképpen sem.

A roppant csarnok csendjét valami halk neszelés bontogatja; bizonyára Arwen tért vissza, őt engedték be az őrök a trónterembe. Fásult megadással sóhajtok, előre behódolt, megtört akarattal pillantva fel a boltíves mennyezetre, mert tudom, mivel fogja érzelmeimet zsarnok satuba szorítani, hogy hagyjam ma éjszakára a bánatot, és az emlékezés helyett válasszam őket: őt, és Eldariont. Szinte máris hallani vélem angyali hangját felcsendülni a némaságban, menjek, mert fiunk nyűgös, riadt a rémálmoktól és szomorú az apai hiánytól. Szüksége van rám – ez lesz a varázsszó, mindig ez, és én szüntelen megtörök, mint túlhajszolt vad, aki nem szeretne mást, csak feladni és megpihenni, önmagát trófeaként felkínálni. Oh, Arwen… a legyőzöttség sértődött, keserű fintora mosollyá szelídül arcomon. Egymás tébolyult, őrült rabjai vagyunk a szerelemben; pusztító világrend dőlt meg, és halhatatlanság enyészett el a nevében. Megérte… minden fájdalom, kétség, elfojtott sóvárgás és tagadás; mind megérte.

Úgy gondolod? – Gyermeki ártatlanság színezte halk, búgó hang csendül, és én már azelőtt tudom, kihez tartozik e sejtelmes rezgésű kérdés, mielőtt ránéznék a hófehér porcelánarcra; Galadriel. – Itt ülsz egy koronával a fejeden. És mégis kisebb vagy, mint eddig bármikor.

Felesleges megkérdeznem, hogyan jutott be, olyan, akár a csillaghullás: tüzes fényjáték, egy jelenés a sötétségben, aminek szikrája elporlad, mielőtt a halandótudat bármit is felfoghatna belőle. Jöttének, ahogy szavainak is, mindig célja van, és e tény nyugtalanít; homlokráncolva, gondterhes pillantással fürkészek bele a sötétségbe, alakja után kémlelve.

Lassú tánccal oldalaz ki a magasra törő oszlopok mögül, szűztiszta ruhájába belekapnak a nyurga árnyak. Mintha virágszirmokon járna, puhán és csendesen, ahogy az éji szellő simít végig egy pőre, meztelen testen. Váratlan látogatásai mindig hasonló gondolatokat szülnek elmémben, de megszoktam már az érzékeimre olvadt buja fülledtséget, ami egész lényét átjárja a maga titokzatos, alattomos módján. Szavai sokkalta jobban érdekelnek a látványnál.

Jó szívvel üdvözölhetlek? Vagy rossz hírek hozója vagy? – kérdésére elkínzott kérdéssel felelek, mint aki előre retteg a gyászos választól, és fáradtan a kezemre hajtom a fejemet. Megjegyzését figyelmen kívül hagyom; tudom, ha elérkezettnek látja majd az időt, feloldja rébuszát. – Miért jöttél, ki vele!

Átható tekintettel mered rám a hollószín pillák mögül, írisze megannyi talány és sejtelem, semmit sem tudok kiolvasni belőle. Néma marad, és csak ajkával üzen: mosolyog aprón, feszesen, és ebből tudom, szó sincs varjú-károgó rossz hírről. Játszani jött; mindig játszik.

Mutatni szeretnék valamit, és ha jöttem célját már láttad, szíved eldönti, üdvözli-e ajándékomat, vagy átokkal szórja meg.

Olyat sose tenne, jól tudod – megenyhült mosolyom mögül ejtem a szavakat, pillantásom már-már bocsánatkérő, ám egyáltalán nem őszinte, amiért látogatását ilyen nyersen fogadtam, vészmadárként félve válaszát. Túl jól ismerem Galadriel lélekkínzó trükkjeit ahhoz, hogy óvatos gyanúmat elűzzem, és lenyúzzam érzelmeimről a balsejtelmet.

Miért búsulsz? – Gyöngyházas kézfejét finoman végighúzza valamin, hófehér ujjain ezüstösen csillan a gyertyafény; mint valami földöntúli tünemény, akár gyönyörű is lehetne, én mégis érzéketlen vagyok iránta, és ittléte egyre inkább ingerel, szelíden bosszant, türelmetlen hévvel lüktet idegeimen az ébredező düh.

Csak fáradt vagyok. – Kissé előrehajolok ültömben, tekintetem a homályt fürkészi, de nem látom, mit érint oly gyöngéden. Kezem ökölbe szorul, ehhez a játékhoz egyáltalán nincs kedvem, nem ma, és nem ezen a helyen. Már-már haragos szóra nyitnám a számat, hogy trükkjeivel ne bájoljon, ne járassa velem a bolondot, mikor alig hallható hangon beleneszel kérdése a csendbe, és ajkamon hal a szó.

Nem lehet, hogy rá gondolsz?

Kire? – kérdezem rekedten, kiszáradt torokkal, lassan forgó nyelvvel, mert a választ ismerem, és gondolataim hűlt rengetegébe Haldír emléke robban bele. Bőröm alatt ridegen kúszik fel a megjegesedett vér; Galadriel nem tudhatja, lehetetlen, erre még ő sem képes, nem ismerheti a szívemben kushadó, eltitkolt vágyaimat.

Gyere… nézz bele! – és bátorítón int kezével, holdfényes selyemruhája finoman csúszik alkarjára, vékony csuklója pőrén hivalkodik. Arcomon átsuhan egy ideges rándulás, vonakodó impulzus; vajon menjek-e? Ostoba, néma, igaztalan kérdés önmagam felé. Agyam szinte még fel sem fogja a kételkedést, de már mozdulok is, trónomtól elszakadva, a homály felé lépve.

Csizmám halkan nyikkan, ruhám szövete csendesen neszel; ebbe a kis zajba égi mennydörgést érzek bele, fejem szédül a káprázatba, és valami érthetetlen, zaklatott félelem kúszik fel gerincemen. Bármennyire is szeretném, szemem nem csalatkozik; minden lépéssel egyre élesebben rajzolódik ki a homályból egy sziluett, időn és világokon áthidaló látomás-ereklye: Galadriel-tükre. Megrendülten állok előtte, mert nem tudhatom, e folyékony ezüst miféle víziót szán nekem; hogy miként került ide, meg sem kérdezem. Ez is Galadriel része, akár zavarba ejtően magával ragadó megjelenése.

Nem tudom, mit láthatok, mint ahogy azt sem, akarok-e egyáltalán beletekinteni, titkot törni és a jövőbe látni, vagy a fájó múlttal szembenézni… Ez hát az ajándék? Egy megelevenedett délibáb a feszített víztükrön, minek felszínén élénken pezseg megannyi kép. Ódzkodva hajolok fölé, hátam finoman ível a merev tartásba. Bizonytalanságomat Galadriel gyengéd érintése zúzza szét; tenyere puhán simul a vállamra, és valami rettentő asztrál-erő kényszerít, hogy dőljek még előrébb, mélyére pillantva a mágikus tükörnek.

Önmagamat látom benne sápadtan, feszülten, szinte már kétségbeesetten, és e felismerés dühít, gyermeki gyávaságként éget saját tükörképem. Galadriel érintését érzem elnyúlni, lefolyni a hátamon, akár az olvadt viaszt; forró, perzselő inger, ami nem enged elhátrálni. A felszínen valami káprázat készül születni, apró hullámok rezzennek, a homályos vonalak egy arccá futnak össze a víztükörben. Ó, Haldír…

Látom magunkat a Helm-szurdoki ütközet előestéjén egy sötét, kilátástalan veremben mélyen a hegyoldalba vájva; egy raktár, tele rozsdaette acéllal és penészes pajzsokkal. Ketten vagyunk csak, körülöttünk porladó enyészet és dohos pinceszag, búskomor halálvízió, mintha tudnánk, valahol mélyen lelkünk egy egészen apró zugában sejtenénk, egyikünk nem éli meg a napfelkeltét. Haldír a türelem és megértés szoborszerű maszkja mögül tekint rám nyúzott beletörődéssel, néma lemondással. Nem a halál gyötri – hanem én. Helyesebben: Arwen és én.

Minden, ami használható, szükséges lehet. Nézz körül, én addig…

Estel. – Gyenge, szánandóan gyenge hangon reszket ajkán régen hallott nevem, és e váratlan nosztalgia megakaszt a beszédben. Egy pillanatra lehunyom a szemem, önkéntelenül is felidézve azokat az időket, mikor még hallgattam erre a tündeszóra; remény a jelentése.

Ne szólíts így. – Halk kérésem valójában akaratos parancs, hűvös, ébredező harag, ami görcsös sóhajtásba fullad. Dühödten nézek rá, akkor még nem ismerhettem indulatom okát, most viszont Galadriel-tükre felett újraélve az emlékeket, fájón egyértelmű minden. Peregnek tovább a nosztalgiacseppek:

Haldír szellem-maszkja a földre hull, arcán valós, őszinte érzelmek ülnek, vonásai kétségbeesetten reszketnek, nem tudom, ordítani, vagy sírni szeretne-e csalódott tehetetlenségében. Vállai megzuhannak, tartása szerencsétlen, már-már egészen szívfacsaró, de hogyan is hathatna meg? Arwent szeretem, ezt meg kell értenie.

Azt hittem, örülsz, hogy újra látsz. – Milyen erőtlen próbálkozás, milyen esetlen igyekezet, hogy megenyhítsen. Tudom, mit fog mondani, de nem akarom hallani múltidéző, sebző szavait; mert fáj, jobban, mint ahogy azt valaha is gondolná. – Azt mondtad, senki sem állhat közénk, a kezemet fogtad, úgy ígérted…

Az nagyon régen volt, Haldír. És köztünk semmi sem történt, semmi, amit félreérthetnél. Ne keverd a barátságot a szerelemmel, mert csalódni fogsz, ahogy most is teszed – fagyos közöny öleli minden egyes szavamat, és valami kegyetlen, groteszk élvezet burjánzik el bennem, amiért bántom őt és összetörtnek látom. Szívtelen mámoromban folytatnám még, szépen lassan gyötörném, lelkéről lenyúznék minden reményt és hitet, hogy valahol mélyen ugyanúgy szeretem őt, azzal az elfojtott sóvárgással, amivel ő szeret engem. Bántani akarom még, gúnyolni, megalázni, szándékosan sérteni, kínozni, mert úgy egyszerűbb lenne minden. Viselni egy csalódott barát újszülött haragját sokkal könnyebb, mint osztozni vele a fájdalmán.

Elfordulok tőle, e percben undorodom magamtól, amiért érzelmeimet ilyen gyáva gondolatokkal fertőztem meg, de tehetetlen vagyok, akárcsak ő. Ennek a lehetetlen helyzetnek nincs megoldása: ő és én, ilyen sosem létezhet, mert pillanatok alatt összetörne minden. Arwen a kulcs: Elrond sziklaszilárd támaszom ezekben a vészterhes, nehéz időkben. Szükségem van rá…

… a koronához. – Galadriel hangja démoni visszhangként lüktet a fejemben. Nem akarok, mégis hiszek neki, pontosabban agyam tudja, szívem csak iszonyodva sejti. Egyetlen egy esetben vehettem csak el Arwent: ha Gondor királyaként méltó leszek hozzá, túlnőve halandó létemen. Sikerült. Önös szándékból kihajtott szerelem, aminek igaza mostanra megkérdőjelezhetetlen. De egykor semmi más nem volt benne, csak érdek. – Nézd tovább…

Emlékmásom dühösen, elnagyolt mozdulatokkal rendez halomba egy tucat rozsdás kardot. Kínos, zaklatott pótcselekvésként szüntelen újrarendezi a kupacot. Haldír lehajtott fejjel áll mellettem, csupán csak tekintete követ engem, írisze szomorú fénykoszorú a szemüregben; tudja, hogy semmit sem tehet. Néha azt hiszem, szólni szeretne, ajka ilyenkor megremeg, sűrű, sötéten ívelő szemöldöke gondterhes kínnal ráncolódik sápadt homlokán, tüdejében már feszül a levegő, elméjében kész a szó, de mégis néma marad.

Nem tudom tovább elviselni a meghasadt szív tört dobbanásait, úgy érzem, minden taktus nekem ordít, térjek észhez, mert rossz úton járok. Iszonyat kín szorítja lelkemet, idegeim feszes húrokként csavarodnak a bőröm alatt, de bármennyire is vonz Haldír tehetetlensége, gyötrelmes sóvárgása, mindene… egyszerűen nem lehet. Ha ránézek, szégyen fog el, és elmémbe kúszik egy vészjósló, figyelmeztető fantomsikoly: Arwen. Nem lehetek hűtlen.

Fent találkozunk – ez a végső szó, nincs tovább. Rettenetes erővel kényszerítem magam, hogy feledni tudjam a lothlórieni tilosban járásokat, az erdő széli közös titkainkat, a hosszúra nyúló beszélgetéseket, azokat a túl közeli érintéseket, és a sóvárgó, mindig kacér, de gyávaságba süllyedt pillantásokat; sosem voltunk egymáséi, pedig akartuk, talán jobban, mint bármit ezen a világon, de némaságba öltük a vágyainkat, eltiportuk a féktelennek tűnő lángokat, és most izzó hamuja kísért. Bánjuk nagyon, hogy nem adtunk egymásnak esélyt.

Galadriel-tükre felett állva, mélyen az emlékekbe bukva úgy érzem, sorsom menthetetlen. Gondornak király kellett; e vidéknek fény kellett; ennek a veszni látszó kornak segítség kellett – a személyemben. Mennyire más lehetett volna, ha akkor ott… Képtelen vagyok befejezni saját gondolataimat, megtöröm elmém tudatfolyamát, és félrenéznék, mert nem akarom látni, ahogy múltbéli árnyam kimegy a raktárból, felégetve a remény utolsó, halovány lidércfényét is, hogy Haldír elveszett magányában ne legyen társa más, csak a kétségbeesés. Nyakamon már feszül az ín, de szemem sarkában valami moccan, valami érthetetlen kép a tükörben, valami, ami meg sem történt:

Haldírt látom mozdulni, karomat elkapva megállít. Lepereg róla minden szelídség, ahogy magához ránt, tekintetében kérlelhetetlen, fakó lángokkal ég az elhatározás, hogy nem enged többet a tagadásnak. Tenyerem ösztönösen a mellkasának feszül, most kéne ellöknöm, tán még meg is ütnöm, ordítanom és magára hagynom, de képtelen vagyok rá.

Lehajtott fejjel állok, beledermedve a hosszúra nyúlt pillanatba; érzem, ahogy egyre lazul az erkölcsi béklyó, és vele törik minden ígéret, eskü és Arwennek elsuttogott, szerelmes szó. Haldír óvatos érintésébe beleremegek, olyan régóta várok erre… Ujjainak pőre simogatása az arcomon egészen megszédít, gyengének érzem magam, semmiben lebegő tudatnak, aminek nincs múltja, ahogy jövője sem, csak állandó, múlhatatlan jelene, ez az egy pillanata, amiben örökké élhet, őszintén, szabadon, engedve mindennek. Megtörik a tehetetlenségre kárhoztatott pillanat, ahogy fejemet felszegem és a jégszín szemekbe pillantva kikopok a valóságból. Ajkára siklik a tekintetem, minden apró barázdát jól ismerek, de sosem érintettem, sosem éreztem; eddig a percig. Szívem őrült tempóban dobban, beleveszek a csókba, ebbe a túl régóta vágyott, mámoros kéjbe, és nem akarok a józan eszemre hallgatni többet.

Egy mosolyra szakadunk csupán el; homlokunk összeér, és úgy kacagunk némán, felszabadult örömmel, akár a gyermekek. Hitetlenség parázslik a szenvedély mögött, ahogy tekintetünk találkozik, mélyen egymás lelkébe pillantva, felfedve titkos vágyainkat. Már semmi sem számít, pár óra múlva talán létezésünk szikráját elfedi a halál, nem marad bennünk sem élet, sem akarat, csak kihűlt hús és reszkető megbánás, amiért nem szerettük a másikat.

Lágyan siklik bőrünkön a szövet, mintha ruháink életre keltek volna, és tudnák, lassan kell a földre hullani, gyengéden, finoman; úgy, ahogyan egymást érintjük, szinte ártatlanul, szűztiszta izgalommal. Fülledt sóhajok közt olvadunk az ölelésbe, Haldír kimerülten piheg alattam, bőrének hófehér bársonyán langyos cseppekben dermed a kéj szülte izzadság. Olyan szép, olyan valós, elemi erővel tébolyít a vágy, ahogy újra és újra mélyre merülök benne, testünket eggyé forrasztva össze. Forró hullámokban lüktet végig sejtjeimen az élvezet; lehunyom a szemem, és zárt pilláim mögül is látni vélem Haldír szelíd vonásait megremegni a gyönyörtől.

Azt hiszem, mondani akarok neki valamit, halk gyengédséggel elsuttogni neki, hogy szeretem, és hogy milyen bolond voltam, hogy eddig folytonosan elnyomtam magamban mindent, amit iránta éreztem, de bennem akad a szó, és kiáltani lenne kedvem a rám zuhant valóságtól. Galadriel-tükre immár a színtiszta múltat mutatja, nem torzít, nem kábít a lelkemből tépett illúziókkal. A Helm-szurdoki csata vér-sáros mocskában térdelek megannyi holtesten, karomban Haldírt tartom, arca hamuszín, sápadt iszonyat. Halott.

Mi ez… mi…? – kábultan lököm el magam Galadriel átkozott tükrétől, homlokom hideg verejtékben úszik, és egyre csak reszketek, mint egy beteg, vagy egy eszét vesztett őrült. Tétova léptekkel hátrálok vissza a trónig, muszáj leülnöm, különben összeesek, legyőznek az emlékek és a képzetek.

Haldír. Ő már nem jön vissza. – Galadriel hátat fordítva áll nekem, vékony ujjaival a vízfelszínt borzolja, és mintha nevetne, halkan, kegyetlenül, bántón; ahogy én bántottam Haldírt, mikor magára hagytam a raktárban, a valóságban nem törve meg Arwen felé a hűségemet. – Láttál mást is?

Tudod, hogy igen… – elgyötört nyögésbe fulladnak szavaim. Nem értem mi, és hogyan történhetett.

Számtalanszor, megannyi variációban megtörtént a fejedben, ne is tagadd. A tükör csak azt mutatta, hogyan lehetett volna másképp, ha szívedre hallgatsz, és nem eszedre, ami nagyratörő vágyakat kergetett. Gondor királya – megvetés színezi a hangját, és én látni sem bírom az alakját. Elfordítom a tekintetem, összetört, zúzott lélek és tudat sorvadozik bennem. – Nézd, mit tett veled a hatalom, és az a szerelem, amit koronádért cserébe elhitettél magaddal.

Ne többet!

Nem bírod el? A szíved kripta, mióta Haldírt elvesztetted. Mennyivel több lehettél volna, ha most Arwen helyett ő lenne melletted. Emlékszel, mit mondtam neked, mikor megjöttem? – Komor tekintettel mered rám, gondolataimon keresztülfolynak szavai, keményen eszembe vésve a közelmúltat. Igen, itt ülök Gondor királyaként, és kisebb, kevesebb vagyok, mint eddig bármikor. Rettentően fájó igazság marja egész lényemet, mekkorát hibáztam, mekkorát… Sosem tehetem jóvá. – Még mindig úgy gondolod, hogy megérte? Hűnek maradni Arwenhez, és vele a trónhoz? Én nem hiszem.

Szavai, mintha örök, szűnni nem akaró visszhangot vernének a hatalmas csarnok üres magányában. Amilyen váratlanul érkezett, éppoly hirtelenséggel távozott. Kihűlt minden, megfakultak az érzelmek; kábán emlékszem vissza a tükörben látott, megelevenedett vágyképzetekre, és a megmásíthatatlanra, ostobaságomra.

Egyszer jártam a csillagok alatt egy szörnyű, vér borzolta éjszakán; senki voltam és semmi. Egy halott, ami minden lélegzetvételével gyászt lehel, iszonyú kínt és megbánást. Pusztít és felemészt ez a szörnyű múlt-kalitka, aminek acélos fantomrácsai közül képtelen vagyok szabadulni. Elmém tébolyult fogolyként pergeti újra és újra a Helm-szurdoknál történteket: nem kopik, nem gyógyul e megmásíthatatlan, elviselhetetlen gyötrelem. Emléke sem múlik, sosem fog, fekélyes sebe most is éget, tép, nem ereszt. Szívembe vájja kérlelhetetlen penge-karmát; minden dobbanás egy borzasztó kiáltás. Miért…?

Miért nem vallottam meg akkor neked, hogy mennyire szeretlek…? 

– Vége

 

~Pontozáshoz szükséges szempontok és magyarázat~

A bejegyzés trackback címe:

https://lotr-hobbit-kihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr237610900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziaw 2015.07.08. 22:57:33

Szia!
Egyetlen szó jutott eszembe a történet elolvasása után: tökéletes. Ez azért is nagy dicséret, mert nem vagyok jó barátságban a slashel, nagyon nem, mégis... na, irány pontozni.
1. Szép volt, eredeti volt, magával ragadó. 5 pont.
2.A Kulcsok. A főkulcs gyönyörűen olvadt a történetbe, a szereplő, titkos kulcs is szépen el lett találva. Érdekes, hogy a Taurieles történet írója is Galadriel tükrének segítségével próbálta a főszereplő problémáját megoldani. A te változatod fandomhűbbre (de hülye szó ez) sikeredett, lévén, hogy Aragorn egy képzeletbeli képet lát, nem egy hullával beszélget. A tulajdonság kulcs az egész történetet marta, égette, elemésztett mindent, amit Aragornról tudni véltünk, szóval 1 szó, mint száz : 10 pont
3. Mivel kinn az OOC, sokmindenbe nem lehet belekötni. Viszont érdekes, hogy Galadriel nem az unokája pártját fogta Aragorn ügyében, ezt kicsit furcsálltam, meg azt, hogyha Aragorn kétes vágyai beteljesültek volna, akkor mi a helyzet a nagyobb jóval? Szóval ezek érdekee kérdések, amikre talán jómagam sem tudnék választ adni, 4 pont.
4. Szerkezet: Tetszett ez a keretes megoldás, szilárd, őszinte és igazi lett Aragorn szenvedése a két "szék" között. 5 pont.
5. Imádom az írási stílusod, szép, ízes, finom olvasni is. 5 pont.
6 . Folytatva a pontozás előtti gondolatomat,... mégis tökéletesnek éreztem. Habár voltak részek, amelyek miatt a nézeteim végett húztam a számat, de ez nem a te gondod, hibád etc., Aragorn szenvedése olyan valóságos és érthető lett, hogy jujj. Köszönöm neked, hogy megírtad, 5 pont.
Összesen: 34 pont

DaeMoon 2015.07.17. 15:26:05

Kedves Szerző!
Imádom, imádlak, köszönöm és awww~ * - * A következőkben előre bocsátom, érdemi hozzászólást nem igen fogsz tapasztalni, de azért elrajongok itt magamnak egy sort. Mivel a történetek felét még nem olvastam kicsit elhamarkodottnak érzem kijelenteni, hogy ez a kedvencem az összes novella közül, de megkockáztatom. Már csak azért is, mert elfogult vagyok a slash iránt (nagyon örülök, hogy valaki ilyet írt ^.^) és ráadásul a kedvenc LOTR párosomról hoztál egy szuper történetet, amilyenhez eddig magyarul még szerencsém se volt. Szóval OMG, imádlak, imádom, lássuk a tömény rajongást pontokra szedve. <3

Eredethűség: 5 pont
Maximálisan és teljesen elkaptad a tolkieni világot, ha akarnék (de miért is akarnék?) se tudnék belekötni semmi apróságba, a nyelvezettől a gondolkodásmódon át a karakterek legapróbb vonásáig helyén volt minden. Számomra maximálisan visszaadtad azt a hangulatot, amit akkor éreztem, mikor először olvastam tizenkét évesen a trilógia befejező részét. :)

Kulcsok: 10 pont (4+3+2+1)
Az idézeted remekül átérződött a sorokból, tetszett, ahogy beleszőtted és bár te is azok közt vagy, akik szó szerint beletették a történetbe a kapott szavakat, nálad éreztem először azt, hogy nem zavar. Galadriel szájából természetesnek hangzott ez a mondat, szépen beleilleszkedett a történetbe, sőt igazából egészen a második elolvasásig nem tűnt fel, hogy az ott szó szerint az idézet volt. (Ennek persze lehet az oka az is, hogy először hajnalban olvastam el a történetedet és akkor annyira magával sodort, hogy sok-sok apró részletet csak második nekifutásra, frissebb aggyal fogtam fel, értettem meg.)
Aragorn szintén teljesen helyén volt, a történet körülötte forgott, beleláthattunk a lelkébe, a gondolataiba, és ami különösen tetszett, hogy a novella rövidsége ellenére is meg tudtad villantani a fejlődését is, azt, hogy miként jutott el idáig.
A másik két kisebb kulcsod is maximálisan a helyén volt, Aragorn lojalitása átitatta a novella minden porcikáját, teljesen élővé varázsolta. A tükör is nagyon jól illeszkedett a történetbe, tetszett, hogy nem csak megemlítve került bele, hanem tényleg, igazán szerves része lett az egésznek, gyönyörűen belesimult az eseményekbe.

Karakterek: 5 pont
Aragorn olyan volt, amilyennek én a könyvekből emlékszem rá és ez nagyon tetszett. Valahol egy idézetben olvastam egyszer, hogy igazán szeretni és a szerelemtől szenvedni csak egy érett férfi tud és hogy ez mennyire igaz, azt ez a történet (is) gyönyörűen és tökéletesen bebizonyította. Tetszett, ahogy megjelent Aragorn karakterében az a keménység, ami a filmben talán annyira nem, de a könyvben teljesen benne van, amit a vándorlással és önostorozással töltött évek faragtak bele a személyiségébe. A kötelességtudat, a lojalitás és mellette az önzés, a nagy eszmék mögé rejtett önös akarat mind-mind emberré tették, élő lélegző karakterré, akivel teljesen azonosulni tudtam.
Na és persze a másik kulcsszereplő, Galadriel. A Büntetés Angyala jutott eszembe. Az örök életű szépség, akiben mégis ott rejtőzik az a türelmes kegyetlenség és tisztánlátás, ami a tündék sajátja. Amit az előző történetből hiányoltam Thranduil karakteréből az itt mind megjelent. Különösen tetszett a kettősség, hogy Galadriel nem mondta ki, hogy ez tulajdonképpen egy büntetés, ráhagyta az esendő, saját sebeiből vérző és szenvedő emberre, hogy döntsön a szándékai felől. Ajándék vagy átok − a kétség amit Galadriel meghagyott csak még sajgóbbá tette a keretet, amit a történetnek adtál.
Végül pedig Haldír; bár csupán egy emlékben jelent meg, engem teljesen megvettél. Szerettem mind a valódi emlékben megjelenő személyiségét, mind pedig a vágyálomban kovácsoltat, mindkettő nagy hihetőre, élőre sikerült. Oké, kicsit talán emberibb volt, mint amilyennek egy tündét képzelnék, nem volt meg benne az a másság (nincs rá jobb szavam) amit Galadrielben olyan jól elkaptál, de szerintem ez nála belefér, hiszen Haldír még egészen ifjúnak számít a tündék közt, a könyvek alapján nagyjából Legolasszal lehet egyidős, aki maga sem egy matuzsálem. :p (És ha még így is kötözködni lenne kedvem, hát kinn volt az OOC figyelmeztetés, de nincs ilyen szándékom.)

DaeMoon 2015.07.17. 15:28:30

Cselekmény: 5 pont
Azt a jelenetet gondoltad tovább, aminek a megváltoztatásáért a leginkább haragudtam annak idején Peter Jacksonra, és amit azóta sem tudtam megemészteni. Haldír halála nekem mindig fájó pont lesz, utálom érte azt, aki kitalálta ezt a módosítást és nyugtat a gondolat, hogy a könyvben ez nem így volt. Mostantól viszont azt hiszem, ha megnézem a filmet ez a novella fog eszembe jutni a Helm Szurdokról. ^.^
Gyönyörűen keretbe foglaltad az egészet. Nálad is csak azt tudom mondani, hogy a lüktetés, a történet arányai, ahogyan összesimult a múlt, a jelen és a képzelet gyönyörű volt, egyáltalán nem törte meg a történet ívét a visszaemlékezés, ugyanúgy élt minden pillanat. Ez pedig egy ennyire rövid írásnál különösen fontos, nehéz eltalálni, hogy csattanó is legyen és tényleg végig fenntartsa az emberben a várakozást. Számomra különös volt, hogy a katarzis pillanata nem a történet végén volt, hanem még valahol kicsit hamarabb, amikor a múlt megváltozott és valami olyanná olvadt át, ami sokkal inkább megadta nekem, olvasónak a vágyott tetőpontot, a megnyugvást. Aztán persze ezt Galadriel ellopta és ott maradt valami különös sajgás, ami nem tölt el megnyugvással mégis remek lezárás. Igazából arra ingerel, hogy újra és újra elolvassam a történetet azért a pillanatért, amit aztán Galadriel mindig eloroz Aragorntól és ott hagyja a saját felszított bűntudatával.

Stílus: 5 pont
Van egy nagyon erőteljes tippem, hogy ki lehetsz, már a leírás elolvasása után ott motoszkált bennem, hogy én ezt az írót biztosan ismerem és olvastam tőle. Aztán persze mindig benne van a pakliban, hogy mellé lövök, ért már ilyesmiben nagy meglepetés. De akár tévedek, akár igazam van, az biztos, hogy imádtam minden sorodat, minden szófordulatot, minden hasonlatot, leírást, párbeszédet. Mindig megkísért a sárga irigység, mikor ilyen remek történetet olvasok, de közben vigyorgok is, mint a vadalma.
Amit egyébként külön kiemelnék, azok a párbeszédek. Én személy szerint a jó párbeszéd megírását tartom mindig a legnehezebbnek, ezen szoktam mindig szenvedni, de nálad minden mondat és szó a helyén volt, ráadásul különösen tetszett, hogy a két szereplőd stílusa átérződött a szavaikon is, meg volt a karaktere a beszélgetésüknek, ami nekem mindig fontos szempont.
Ó és még valami: a megmásított emlék jelenete, hát hogy is mondjam: elvarázsoltál. Szerintem nagyon kevesen tudnak ilyen érzékletesen és szépen erotikus jelenetet írni, hosszú idő óta ez volt a leggyönyörűbb ilyen jelenet, amihez szerencsém volt. Lassan elkoptatom ezt a szót, de imádtam. * - *

Szubjektív: 5 pont
Ahogy azt már a kezdetekkor előre bocsátottam; imádom ezt a történetet, abszolút a kedvenceim között van minden szempontból. Tudom, tudom, elfogult vagyok, de hát nincs mit tenni, akkor is nagyon-nagyon szurkolok, hogy ez a novella kerekedjen ki győztesen az összesítésből, mert nagyon megérdemli a győzelmet. Nekem teljesen beette magát a bőröm alá, fáj, de köszönöm.

Minden szempontból le a kalappal, alig várom, hogy kiderüljön, eltaláltam-e ki vagy kedves Író és név szerint is gratulálhassak! :*

DaeMoon, Kritika Klub
(A Merengő fórumán megtalálhatsz minket. ^.~)

Konek0 2015.07.21. 20:08:53

Szerintem bele is vágok azonnal a közepébe:
1. Hűséggel nincs kifogásom, hisz semmi olyan nem történt Gorni és Haldír között, aminek nem kellett volna. 5 pont
2. A főkulcs szerintem nagyon vádló, azt hittem Gorni egy kicsit lejjebb süllyed azon a bizonyos erkölcsi létrán. Mondjuk így is elég nagynak tűnik, de valahogy nekem nem jön át. Itt ezrek élete, egy ország sorsa múlt a dolgon. Galadriel meg mit szól bele, ott se volt, nincs köze Gorni magánügyeihez, olyan mintha a szerencsétlen vérét szívta volna.
Szereplő stimmelt, tulajdonság stimmelt, ha ezen azt értjük Gorni lojalitása önmagához... Galadriel t(r)ük(kj)re stimmelt. 7 pont
3. Haldír még oké volt. Gorninál kicsint csalódás ért, hiszen a fickó nagy magabiztossággal járta a maga útját, aztán ott ült a bűntudatától meggyötörten a jól megérdemelt trónon. Azt mondom, emberibb mint az eredeti Gorni, mert eddig ilyen Chuck Norris szintű volt nekem az ember. De Galadriel fura volt... Rossz értelemben fura. Olyan, mint egy kis démon, ami táplálkozik Gorni szenvedésével. 3 pont
4. Nekem ez teljesen rendben volt, az egyetlen logikai buktató az volt, hogy Galadriel hogy cipelte odáig azt a tükröt, de ezt Gorni se tudta megmondani, ezért nem vonok pontot. 5 pont
5. Ez bámulatosan jó lett! Imádtam a stílust, helyesírásban nem találtam kivetnivalót. Csak úgy faltam a szöveget. Nagyon szépen lett megfogalmazva, ha tehetném, már erre kapásból dobnék neked 20 pontot. De csak ennyit ajánlhatok fel: 5 pont ( :'( )
6. Nekem igazán tetszett, Galadriel kicsit ingerelte az orrcimpám, de tetszett. :) 5.pont
Össz: 30 pont

Tamara Kunos 2015.07.30. 00:31:57

Kedves Író!

Ezt a történetet nem is lehet pontokkal értékelni. Az írásod gyönyörű, a karaktereid élnek, elevenek, itt vannak bennem most is, hogy ezeket a sorokat gépelem kissé remegő kézzel. Varázsoltál. Elképesztő módon.

I. Eredethűség: Itt vagyunk a világban, minden pont olyan, amilyennek Tolkien megálmodta, sőt, odáig merészkedek, hogy erre nem is kellene rámondani se Au-t, sem OOC-t, nem azért, mert feltétlenül így történt, hanem azért, mert logikai buktatók nélkül tökéletesen illeszkedik a történetbe. Akár így is lehetett volna. Vagy így is volt. Szeretem Arwen és Aragorn szerelmét, mert szép, de ezzel levettél a lábamról. A nyelvezet hibátlan, minden részlet pontos, gondosan ki- és átgondolt. 5 pont

II. Kulcsok: Az idézetet olyan fantasztikusan építetted bele, hogy egy pillanatra meg is álltam, visszasiklottam a mondat elejére, és újraolvastam. Megfacsart. Olyan értelemben, ahogyan az embert ritkán tudják. 4 pont
Aragorn, Aragorn, Aragorn – tőle, róla, és ami még ennél is fontosabb: belőle. Belőle építkezik minden. 3 pont
A lojalitással viszont szépen játszottál, hamis volt, kínzó, gyötrő. Csodálatos. 2 pont
És hát erre mit lehet mondani? Egy ilyen apró kulcsból egy történetet átszövő eszközt kreáltál. 1 pont
Összesen: 10 pont

III. Karakterek:
Te – csak hat történetet olvastam – az eddigi legszebb karakterábrázolást hoztad el. Aragorn a Kósza örök viaskodásába esik vissza egyetlen pillanat alatt, magát is megtéveszti, mert másként nem tudnak élni a borzalomban, amibe Önmagát taszította. A koronáért. Igen, ilyen egy uralkodó. A koronáért mindent és bármit, még Önmagát is. Ez annyira hiteles királyábrázolás, hogy el se tudom mondani, milyen érzéseket vált ki belőlem. Csakis szuperlatívuszokban lehetne írni róla. Galadrielről ne is beszéljünk. Olyan, mint a könyvekben és filmekben egyaránt, elősejlik benne egy ilyen fura pszichológiai szadizmus, ami nekem ott is nagyon tetszett, és te vagy az első eddigi olvasásaim során, aki ezt ilyen jól meg tudta formálni. Haldír itt nem él, mert emlék, és éppen ezért nagyon ügyesen lavíroztattad az elevenség háromdimenziója és az emlék füstös kétdimenziósága között. 5 pont

IV. Cselekmény: A cselekmény az, hogy Aragorn szembenéz saját hibájával. Hibát vétett. Önmagát csonkította. Ezzel a legnehezebb szembenézni. Aki már okolta magát valamilyen tettéért, amely Önmagát és egy másik személyt is érintett, az pontosan tudja, hogy az önismeret ezen mélysége olyan szintű lelki fájdalom, amivel nehezen birkózik meg az ember. Nem tudom jól megfogalmazni, ha megkeresel a kihívás után, szívesen beszélnék még veled erről, mert iszonyúan tetszett, és kivételesen az iszonyú szó választása szándékos – engem is megöltél kicsit, engem is kínoztál kicsit. Gyönyörűen vezetted, a keretszerkezet kifejezetten tetszik. Hadd jegyezzem meg, hogy az meg kifejezetten tetszik, hogy nem szüntetted meg Arwen iránt érzett szerelmét, az érzés megvolt, a gyökere rothadt, és abból valami szépet hajtattak ki ők ketten. Mély, komoly írás. 5 pont

V. Stílus és stilisztika: A helyesírásod hibátlan, a címed külön megborzongtatott (Poe, Poe, POE!), nem is beszélve arról, hogy milyen fájdalmas pontot tesz a végére, és számomra ilyen egy jó cím. Nem elég, hogy felkelti az érdeklődést, hanem felkavar a könyv letétele után, valahányszor meglátom a címet, minden részlet eszembe jut. Te pontosan ezt tetted. A tartalom sejtet, de elegendő kíváncsiságot hagy. 5 pont

VI. Szubjektív vélemény: Ha eddig nem derült volna ki… 5 pont.

Összesen: 35 pont

Köszönöm, hogy olvashattalak!

woolfe

Merilwen 2015.07.31. 19:06:25

Szia!
Aragorn a kedvenc karaktereim közé tartozik, úgyhogy a Te történetedet nagyon kíváncsian vártam. Aztán kissé meglepődtem a párosításon… Nem túlzottan rajongok a slashért (és akkor még finoman fogalmaztam :-))
De azért elolvastam, és kellemesen meglepődtem. Örültem, hogy nem esett csorba Aragorn méltóságán, és szerencsére „az a jelenet” sem volt túlságosan részletezve… Egyszóval tetszett, gratulálok! :-)
Sok sikert, szép pontokat!
süti beállítások módosítása