Gyűrűk Ura/Hobbit Fanfiction Írói Kihívás

Hobbitnyi Kalandok Középföldén

Hobbitnyi Kalandok Középföldén

III. történet

2015. július 03. - SlytHay

III. TÖRTÉNET

1tauriel.JPG

Cím: Kegyetlen emlékek
Kulcsok:

  • Fő: „(Hogyan fonjuk újra a régi élet fonalát? Hogyan folytatod tovább, ha a szíved mélyén kezded megérteni, hogy nincs már visszaút?) Vannak dolgok, amiket az idő sem képes helyrehozni, olyan túlságosan mély sebek, amelyek hatalmukba kerítenek.”
  • Szereplő: Tauriel
  • Tulajdonság: kegyetlenség
  • Titkos: mithril páncéling

Jelentősebb szereplők: Gandalf, Galadriel, Kili, Tauriel, Zsákos Bilbó
Páros: Bilbó/Tauriel sugallat szintjén
Műfaj: romantikus, dráma
Korhatár: 12
Figyelmeztetések: kínzás (lelki értelemben), OOC karakterek (enyhébb), szereplő halála, AU elemek
Jogok: Minden jog J. R. R. Tolkient (illetve jogutódját), valamint Peter Jacksont és forgatókönyvíró-társait illeti, akik A Hobbit filmtrilógiát készítették.
Tartalom: Véget ért az erebori csata. Mindenki a hősi halált halt Tölgypajzsos Thorint gyászolja – egyvalakit kivéve. Ő minden percét Thorin unokaöccse, Kili sírja mellett tölti. Képes-e még Tauriel megtalálni a boldogságot, vagy egész élete lassú haldoklás lesz?
Megjegyzés: Bétázásért hálás köszönetem Őszikének!

A történetet ITT tudod elolvasni. Ne feledkezz el visszatérni véleményezni és pontozni.

~Pontozáshoz szükséges szempontok és magyarázat~

A bejegyzés trackback címe:

https://lotr-hobbit-kihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr947593430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ziaw 2015.07.07. 01:14:21

Szia!
1. Tudatában annak, hogy AU a történeted ,az eredethűségen sem eshet csorba, mert a világábrázolásod tökéletes, jól elképzelhető, filmes hobbitos. 5 pont.
2. A Kulcsok. A főkulcs tökéletesen illik a töribe, a szereplő, a titkos is remekül passzol. A túlmelegedésre kulcs kíváncsivá tett már az elején, hogy hogyan fogod megvalósítani. Itt nem csak az emlékek kegyetlenek, de Tauriel is az Bilbóval egy csöppet szerintem. 10 pont.
3. El tudom hinni Bilbóról, hogy vígasztalná a tündelányt, habár ez a filmekben nem igazolódik be, de Bilbó alapból egy kedves teremtés, szóval miért ne? Tauriel néhány megszólalása kicsit kizökkentő volt, Gandalf tetszett a háttérből, ahogy Galadriel is. 3 pont.
4. Csattanót hiányoltam egyedül, amúgy szépen felépítetted. 4 pont.
5. Stilisztika satöbbi: A cím jól összefoglalja az egészet, a leírás sejtet egy kis Bilbó románcot -- vagy Legolast. A legtöbb párbeszéded tetszett. Különösen szerettem azt a részt, ahok Tauriel először alszik a fa tetején és suttognak a levelek. (-: 5 pont.
6. Nagyon tetszett a történet, könnyen magával ragadott. Tetszett az a kis spiritualitás, amit belecsempésztél. A Szürkerév felé vezető úton komolyan féltette Taurielt, hogy az "örök élet" helyett öngyilkos lesz, és úgy próbál Kíli után menni. 5 pont.
Köszönöm, hogy megírtad!
Összesen: 32

Ziaw 2015.07.07. 16:37:00

*A túlmelegedésre tulajdonság akart lenni, :-D:-D

Konek0 2015.07.08. 01:43:58

1. Eredethűség: Ez már az Öt sereg csatája után játszódik, a film szerint Tau Legoval tart, a könyvben pedig egyáltalán nem is szerepel a leányzó. Galadriel tükrében meg nem hiszem, hogy lehetett tárgyalni a túlvilággal, de az AU mindenek felett. Amúgy mindent a helyén találtam, Középfölde még mindig Középfölde :D. 5 pont
2. Hát a főkulcs az remekül jelen volt az egész történet alatt, nagyon ügyesen bele lett építve, ezért grat. A szereplők, a titkos kulcs is remekül passzoltak. Ha a tulajdonságként az lett megjelölve, hogy Tau sorsa igazságtalan és kegyetlen, mert ő élhet tovább a fájdalmaival, akkor az is passzol. Méghozzá nagyon! Ezért jár a kex! 10 pont
3. Nem volna rossz, csak olyan apróbb hibái voltak, hogy oda kell figyelni, a mellék szereplők ne legyenek bábok. Bilbó sose beszélgetett Tauriellel, nem is találkoztak, nem hinném, hogy csak úgy kísérgetni kezdené. Meg a tündék se mind egyformák, ezt se szabad elfelejteni. Elrond úr udvarára nem jellemző annyira gőg, mint Thrandiéknál, hogy levegőnek nézzék Bilbót. De ez már csak tényleg az én bajom, nem akarok kegyetlenkedni. 3 pont
4. Cselekmény abszolút, megvan az expozíció, a bonyodalom... kicsit a csattanót hiányoltam. De én megadom az 5 pontot! :D
5. Helyesírással nem volt baj, és észre se venném, az nem az én saram. Az remekül megvan. Stílusra kicsit furák voltak a beszélgetések, párbeszédek, kicsit kizökkentettek. 4 pont
6. Most nagyon úgy tűnik, hogy csak a hibákra világítottam rá, és már itt belül mardos a bűntudat, vérzik a szíven. Nem akarom elvenni az író kedvét az írástól egy életre, az alapsztori nekem nagyon tetszik; Tau nem tud magával mit kezdeni, Gandi tanácsára felkeresi Galadrielt, hogy bele nézzen a tükörbe. Nagyon jó ötlet. Csak vontatott lett kicsit, és úgy éreztem magam, mint a Twilight második könyvében, mikor Bella depresszióba esett Edward után. De ez mondjuk jogos, itt konkrétan gyászolt Tauriel. Jogos, hogy depressziózik. Illetve... nekem nem tetszett alapból se az ő és Kili románca (de ezért PJ-t vonhatom felelősségre, a producert és forgatókönyv írót). Nem is azért, mert nem volt benne a könyvben, Legolassal konkrétan cukik voltak. Az volt az idegesítő, hogy beszélgettek kb 2-szer, ismerték egymást 4 napja és halálosan egymásba szerettek. De, én hajlandó vagyok ezen tovább lépni, megadom neked a 4 pontot! 4 pontot, és azért nem ötöt, mert elnéztem volna ezt neked, ha random sorsolják ki az összes kulcsot.
Összes: 31 pont

DaeMoon 2015.07.19. 15:35:08

Kedves Szerző!
Hű de nagyon nem fogsz szeretni. ^.^” Először is; be kell vallanom, Tauriel azon (igen kevés) LOTR karakter egyike, akinek alapvetően a puszta létét is kitörölném a világból. Sőt, tekintve, hogy soha, egyetlen könyvben sem szerepelt és eleve csak Peter Jackson kreálmánya, annak céljából, hogy egy teljesen nevetséges szerelmi szálat beleerőltessen valahogy a hobbitba és nem is tekintem Taurielt (canon) LOTR karakternek. Épp ezért elég meglepő volt számomra, épp őt főszereplő kulcsként látni a kihíváson (főleg, hogy a listán, mint láttam, szerepelt jó pár másik válaszható, valóban canon női karakter), de becs’szó tényleg igyekeztem olvasás és pontozás közben is elfogulatlan maradni.

Eredethűség: 4 pont
Tauriel egész karaktere és a Kilihez fűződő viszonya alapvetően mond ellent a tolkieni világnak, főleg a tünde-törp viszonynak, de a lepontozástól mindenképpen megmentett a történet elején kitett AU figyelmeztetés. Ettől eltekintve pedig egészen Tolkien-hű volt a világábrázolásod, bár túl mélyen nem mentél bele a részletekbe, amiért igazán kár. Ahogy már írtam egy másik történetnél; ennél a pontozási szempontnál nem tudok egészen elvonatkoztatni a stílustól, a tolkieni világnak élnie kell, legalábbis számomra, máshogy nincs meg az élmény, az elégedettség. Itt is úgy éreztem, hogy egy kicsit több leíró rész, vagy picit árnyaltabb stílusú párbeszédek sokkal élőbbé tehették volna a világot, de ez már inkább egy későbbi szemponthoz tartozik majd.

Kulcsok: 8 pont (4+3+1+0)
A fő kulcsodat nagyon szépen beleépítetted, ez volt a történet mozgatórugója. Ez majd inkább a cselekményhez tartozó dolog, de annyit azért kritikaként hozzá tennék, hogy nekem kicsit felületes lett maga a gyász, a veszteség feldolgozásának lélektani oldala, így az idézetedben megjelenő fájdalom sem tudott igazán megjelenni a történetben. Ettől függetlenül végig éreztem a főkulcsod jelenlétét, úgyhogy végül úgy döntöttem, nem fogok ezért pontot levonni.
Tauriel szintén rendben volt, az ő szemszögéből láthattuk az eseményeket, róla szólt a történet, ő állt a középpontban, bár kezdetben meglehetősen passzív volt és csak a történet második felében kezdett aktívan is hatni a körülötte folyó eseményekre.
A hangulat kulcsoddal megint csak bajban voltam. Tauriel a történet felében elég kegyetlen volt, mikor többször is nekitámadt Bilbónak, aki segíteni szeretett volna. Kili sem volt épp egy kedves szellem, amikor Taurielt vissza akarta küldeni azok közé, akiket a nő már egyszer elárult, nem is akárhogyan. Meg aztán ráfoghatjuk a Sorsra is, hogy kegyetlen volt, amiért Kilinek idő előtt meg kellett halnia, de nekem valahogy ez a fajta kegyetlenség sem jött át a történet hangulatából.
Ami pedig a titkos kulcsodat illeti; olyannyira gyorsan letudtad, hogy bevallom, én fel se figyeltem rá olvasás közben, utólag kerestem meg, hogy mégis hol szerepelt. Elég sokat merengtem azon, hogy mit is kezdjek ezzel a helyzettel. Beletetted a mithril páncélinget és végső soron mindössze ennyi volt a feladat, így illene megadnom erre a pontot. Ugyanakkor visszaolvastam a korábbi véleményeimet és mégsem érzem úgy, hogy jó lelkiismerettel meg tudnám adni erre a felhasználásra, már csak azért sem, mert a választott témádból kifolyólag millió lehetőséged lehetett volna sokkal, de sokkal árnyaltabban felhasználni ezt a kulcsot. Ha lehetne fél pontot adni, megadnám neked, de mivel a szabályok szerint csak az egy és a nulla opciók közül választhatok, a mérleg nálam ezúttal az utóbbi felé billen, sajnálom.

Karakterek: 2 pont
Tauriel a jacksoni Mary Sue. Te ezen valamennyit finomítottál, de azt nem merném állítani, hogy nagyon árnyaltad őt. Ráadásul számomra túlságosan emberi volt, főleg, amikor kinyitotta a száját és megszólalt. Nagyon sok esetben pedig teljesen hektikusan viselkedett, főleg a Lothlórien előtti részekben. Való igaz, a gyásznak van olyan fázisa, amikor az embernek erős hangulatingadozásai vannak és váratlanul, teljesen érthetetlen vagy épp nem is létező okból rátör a lehangoltság, a düh, a magány és még sok egyéb szélsőséges érzés, de ezek a váltások nem ennyire felületesek, gyorsan változóak. Három percig megélem a haragot, vagy épp a letaglózó fájdalmat és elkeseredettséget, aztán máris váltok? Sajnálom, de nekem mindvégig az volt az érzésem, hogy elég nagyvonalúan kezelted ezt a dolgot, mintha utána néztél volna a gyászreakcióknak, aztán végül erre esett a választásod.
A többi szereplőt igazából felsorolhatnám, de mindről nagyjából ugyanazt tudnám leírni: élettelenek voltak. Mindenki csupán biodíszlet maradt a Tauriel köré felépített eseményekben és ennyi. Bilbó és főleg Kili viselkedését egyáltalán nem tudtam hová tenni (bár utóbbira ráfoghatjuk, hogy a halál megváltoztatta), Galadriel teljesen OOC volt számomra, bár benne legalább megcsillant az élet szikrája. Aki a legélőbbre és a leghitelesebbre sikerült, az a névtelen imladrisi tünde volt, sajnáltam, hogy neki nem nyílt lehetősége jobban kibontakozni.

DaeMoon 2015.07.19. 15:38:04

Cselekmény: 2 pont
Nem mondhatnám, hogy túl mélyen belemerészkedtél a témába, inkább csak a felszínt kaparásztad. A gyász, egy szeretett személy elvesztésének feldolgozása nehéz kérdés és remélem, hogy nincs még személyes tapasztalatod az ilyesmivel. Mindenesetre én itt elég felületesnek láttam a cselekményt, főleg annak lélektani oldalát. Attól függetlenül, hogy első szám első személy elbeszélőmódot választottál, nem éreztem úgy, hogy különösebben belelátok Tauriel gyászába és később a gyógyulásába. A döntése a Kilivel való beszélgetés után kicsit légből kapottnak tűnt, bár az mindenképp tetszett, hogy az emlékeihez hű maradt és nem akarta azokat hátrahagyni. Az is tetszett, hogy nem erőltetted az öngyilkosság témát, bevallom, az elején nagyon féltem, hogy ez lesz a történet végkicsengése, annyit emlegette Tauriel, hogy már nincs miért élnie. Az mindenképp jót tett a lezárásnak, hogy ettől végül „eltántorítottad” a szereplődet és egy másfajta utat választottál.
Azt viszont egyáltalán nem értettem, miért akartál ebbe a történetbe egy Bilbó/Tauriel szálat beleerőltetni. Jelentősége nem volt és egyébként sem különösebben derült ki, miért is vonzódott volna épp ez a két karakter egymáshoz. Amikor először együtt utaztak, Tauriel még Kili halálát gyászolta (aki elvileg élete szerelme, vagy legalábbis valami ilyesmi a film alapján, ha már egyszer az egész kultúráját elárulja miatta…) a második közös utazásukról meg alig tudtunk meg valamit. Bilbónak meg tényleg semmi oka nem volt beleszeretni a lányba, ez előtt még mindig teljes tanácstalansággal állok. Egy egyszerű barátság (főleg, ha bele mertél volna menni a kapcsolatuk kialakulásának folyamatába és nem csak a felszínt piszkálod) sokkal jobban beleillett volna ebbe egy ilyen történetbe.
Egyébként, most a saját véleményemet visszaolvasva úgy tűnik, mintha nem vettem volna észre, hogy így is túllépted a szószámot, ami keretek közé szorított, és ami végső soron egyfajta kifogás lehet, miért nem mentél bele a dolgokba mélyebben. Ha már egy ilyen komoly lélektani folyamatot választottál a novellád fő témájának, akkor szerintem jobban jártál volna egy kevésbé mozgalmas cselekménnyel, amit aprólékosabban kibonthatsz és árnyalhatsz.

Stílus: 2 pont
A legnagyobb problémám az volt, hogy a stílusban egyáltalán nem éreztem visszaköszönni a tolkieni világot. Tudom, az én vesszőparipám a tőmondatok túltengése. Persze azoknak is meg van a funkciójuk, hangsúlyozni például remekül lehet velük, de itt nem erről volt szó, nagyon sokszor éreztem úgy, hogy akár három-négy pár szavas mondatot is simán összevonhattál volna. Így az én ízlésemnek túl szaggatott volt a végeredmény, gyakran abba kellett hagynom egy kicsit az olvasást, mert nem kötött le a szöveg, nem sodort magával.
A másik dolog, amivel nem voltam kibékülve, azok a párbeszédek. Az egyik gondom az volt, hogy semmi különbség nem volt Bilbó és Tauriel párbeszédeinek karakterében. Se azt az eltérést nem éreztem, hogy itt most tulajdonképpen egy férfi és egy nő beszélget, sem pedig azt, hogy egy hobbit és egy tünde. Ha nem jelezted volna, hogy épp ki beszél, nem valószínű, hogy a stílusból rájövök, ami nagyon zavaró volt.
De hogy kiemeljem azt is, ami tetszett: voltak nagyon szép leírásaid, a holdfogyatkozásos rész például különösen tetszett, nem csodálom, hogy elvarázsolta a tündéket. :)

Szubjektív: 1 pont
Nem. Eleve elfogult voltam Tauriel miatt, de tényleg igyekeztem ettől eltekintve olvasni a novelládat, mert a téma viszont nagyon érdekesnek ígérkezett már a legelejétől fogva, vártam, mit hozol ki belőle. Végeredményben nem volt ez rossz történet, csak épp nem nekem való. Biztos vagyok benne, hogy sokan szeretik ezt a karaktert és az ilyen típusú drámát, de nekem ez így elég felületes volt. Nem igazán tudott megfogni a történet, sajnálom.

DaeMoon, Kritika Klub
(A Merengő fórumán megtalálhatsz minket. ^.~)

Minnie Black 2015.07.21. 15:24:23

Szia!

Alapvetően vegyes érzelmekkel viseltetek Tauriel karaktere iránt, mert nem szeretem, ha egy filmet olyan szereplőkkel toldanak meg, akik nem voltak benne a könyvben. A Kilivel való kapcsolata pedig számomra végképp abszurd, de ez egyéni rigolya.:) Ezektől most próbáltam eltekinteni, illetve egy konzekvens véleményt összeguberálni.:)

Eredethűség: Mivel AU történet, nehéz belekötni, és még így se találkoztam olyan dolgokkal, amik nagyon elütöttek volna.:) Meglátásom szerint leginkább a filmek alapján dolgoztál, illetőleg a Tükröt is megtoldottad egy új funkcióval (bár talán csak én nem emlékszem rá, hogy ilyet is tud), amit így, hogy AU történetről van szó, igazán ötletesnek találtam.:) 5 pont

Kulcsok: Az idézet teljesen rendben volt, egy fájdalmakkal teli novelláról van szó, amibe tökéletesen illeszkedett, és kiemelte a lényeget. Szép pillanatban használtad fel.:) 4 pont
A főszereplő az volt, akit bejelöltél, szinte végig az ő érzelmeit követhettük nyomon, és még megtoldottad Bilbó gondolataival is. 3 pont
A tulajdonság kulcsnál viszont már nem éreztem, hogy tökéletesen illene a helyzethez. Ha arra gondoltál, hogy az élet kegyetlen Tauriellel, akkor esetleg igen, de ezt a jelzőt személy szerint jobban el tudnám képzelni valami más kontextusban. 1 pont
Bevallom, nem tudom, hogy a titkos tárgynak mennyire kell jelentőségteljesnek lennie, viszont a történetedben nem úgy vettem észre, hogy különösebben nagy szerepet kapott volna. De végül is benne volt, rendben volt.:) 1 pont

Karakterek: Nem szeretnék háklis hárpiának tűnni, de itt már akadtak problémáim. Mikor a könyveket olvastam, nekem az tűnt ki, hogy a tündék méltóságteljesek, tekintélyt parancsolók, mértékletesek és visszafogottan fejezik ki az érzelmeiket. Van bennük egyfajta tartózkodás. Taurielnél ezeket egyáltalán nem éreztem, egyszerűen olyannak tűnt, mint egy vad tini, aki a gyásza miatt képtelen uralkodni magán, és a szavai se voltak éppen tündések. A filmből is az derült ki számomra, hogy ő olyasvalaki, aki a végsőkig kitart és küzd, így jobban el tudtam volna képzelni, hogy egy kíméletlen harcossá válik (vagy valami hasonlóvá). Nem azt állítom, hogy nem érintett meg a fájdalma, csak belőle ennél többet néztem ki. Bilbó és Galadriel esetében nem volt különösebb gondom, sőt, a hobbit kedvességét kifejezetten jól hoztad.:) 3 pont

Cselekmény: Magát a tükrös ötletet szépnek találtam, és jól is valósítottad meg.:) Kihoztad belőle a lényeget, az utazás pedig egyfajta lelki fejlődést is szimbolizált számomra. Minthogy AU történet, tetszett, hogy Bilbó is elment Tauriellel, mert ha azt nézzük, mindketten komoly megpróbáltatásokon mentek keresztül, lelkileg és fizikailag egyaránt. Nem tudom, pontosan hogy gondoltad a párosítást, de leginkább úgy képzelem, hogy amolyan sorsközösség volt köztük. Nem könnyű belesűríteni egy ilyen hosszú utazást egyetlen novellába, de szerintem jól oldottad meg.:) 5 pont

Stílus és stilisztika: Kezdeném azzal, ami tetszett: szépen fogalmaztál, és hibákat se találtam. Ugyanakkor szívesen olvastam volna bővebb jellemzést Lothlórienről és a kikötőről, esetleg a hajóról. Tudom, egy novella keretei közé ezek talán már nem fértek volna bele, mégis hiányoltam kicsit. 4 pont

Szubjektív vélemény: Tetszett, amit kigondoltál, még úgy is, hogy nem rajongok a párosért, de Tauriel stílusa számomra sokszor megakasztó volt. Nem egyszerű egy ilyen történetet ilyen röviden jól megalkotni, és a tünde végső döntésével se értettem egyet, viszont látszik, hogy sokat dolgoztál vele. Remélem, nem fogsz neheztelni rám a pontok miatt, de őszinte szerettem volna lenni. Mindenesetre örülök, hogy olvashattam.:) 3 pont

Tamara Kunos 2015.07.29. 01:45:31

Kedves Író!

I. Eredethűség:
Tudom, hogy felettem többen is írták, az AU tulajdonképpen megment téged attól, hogy fogást lehessen a történeteden találni. Ez részben igaz. Lehet, a leírásaid tömörsége miatt, de számomra ez a világ egy ceruzával nagy vonalakban felfirkantott Tolkien-skicc. Kevés volt. Papír-szerű. A világba tartoznak olyan elemek is, mint a karakterek, a karakterek közötti interakciók, és még sorolhatnám. Nem ültettél át semmit, folytattál egy történetszálat, az Au legfeljebb arra érvényes, hogy Jackson ezt biztosan nem filmesítette volna meg. Azért vagyok most ilyen szőrszálhasogató, mert mások kemény munkával, gondos odafigyeléssel alakították a világot, és az eredethűségnek tekinthető, te vettél egy Tolkien világához csapott karaktert és körbeírtad OOC-n viselkedő mellékszereplőkkel. Ezt nem tudom úgy értékelni, mint a többiek kemény munkáját. (Rengeteg szereplőt választhattál volna, szerintem baklövés olyat választani, amit nem lehet eredet-hűen forgatni.) Mindenesetre 2 pontot szeretnék adni neked.

II. Kulcsok:
Az egyik kedvenc idézetemet kaptad/választottad. Tulajdonképpen eköré épült minden leírt szavad, ezért itt a maximális 4 pontot gondoltam neked.
Abszolút Tauriel szemszögéből látunk mindent, ez is maximális 3 pont.
Értem én, hogy az érzelmek kegyetlenek, viszont számomra elvette az élét, hogy beleszőttél egy Bilbós szálat, ami éppen elolcsósította Tauriel szerelmét, és kissé hiteltelenné tette az emlékezés kegyetlenségét is. 1 pontot szeretnék adni erre.
A páncél megjelenik, tényleg csak említés szintjén, azonban azt hiszem, nem véletlenül kaphat maximum 1 pontot, ezért tőlem is jár érte.
Összesen: 9 pont

III. Karakterek Amit ide most le fogok írni, azt a lehető legjobb szándékkal teszem. Nem megbántani akarlak, hanem segíteni neked. Tauriel karaktere rossz. Egyrészt a filmekben megismert nővel köszönőviszonyban sincs, másrészt rosszul nyúltál az érzelmi intelligencia kérdéséhez is. Kezedbe fogtál egy karaktert, akiből sokat ki lehetett volna hozni, de tényleg, rengeteget, mert jó harcos, Legolas számára is értékelhető, még egy törp is beleszeret a karakter erősségeibe és női gyengédségébe – nem gyengeségébe, márpedig neked az utolsót sikerült megjelenítened. A legnagyobb probléma, hogy hiteles nőábrázolás ritka csillagzat alatt születik forgatókönyvírók esetében, és a fanfiction világ is el van eresztve kétdimenziós papírnőkkel (inkább lányokkal), viszont Tolkien igyekezett egyensúlyt teremteni – nem mondom, hogy hibátlanul, Éowyn sorsa is hagy az emberben keserű szájízt -, de őszintén reméltem, hogy Tauriel, a harcos amazon, aki asszonyi gyöngédségre is képes, egy jó történet szereplője lesz. Nem tudok rá mit mondani. Ordít, zokog, toporzékolni van kedve. Mint egy kislánynak. Talán az zavart a leginkább, hogy az életét a szerelem köré fonja. Ez nagyon kislányos gondolkodás. A szerelem nem vált meg, és nem is tipor el, ha véget ér. Persze eleinte érezheti úgy az ember, te viszont elhiteltelenítetted a Bilbós szállal. Tauriel inkább csitri volt, mint nő, márpedig idősebb volt akár Kilinél, akár Bilbónál, Samunál, Frodónál, és mégis a szerelem elvesztése roncsolja szét. Hiteltelen és fájdalmas női ábrázolás. A mellékszereplőkkel megint más probléma van. Nem élnek, nincs töltetük, vagy éppen túl OOC-ra sikerültek.
1 pontot tudok erre adni.

Tamara Kunos 2015.07.29. 01:47:44

IV. Cselekmény
Tauriel szenved és szenved, és nem akar szenvedni, és akar szenvedni, és ezeket a köröket más-más díszletekben újra és újra lefutja. Ha több lett volna, jobban kidolgozott, és nem is tudom… Szerkezetében lineáris, ezt emlékkel töröd meg talán két helyen. 2 pontot tudok rá adni.

V. Stílus és stilisztika
Nem tolkieni ízű, viszont szeretem, ha az embernek van egy saját hangja. A helyesírás szinte hibátlan (talán egyet láttam még az elején, utána semmit), látszik, hogy van saját hangod, ezen kell fejlesztgetni minden kihívás alkalmával. A leírásaid szépek, csak talán túlságosan tömörek, nem engeded, hogy az ember elmerüljön egy-egy képben, de fentebb is írták, hogy a holdas rész kifejezetten jól sikerült. Ezzel abszolút egyetértek. A párbeszédek szerintem a gyenge pontjaid, azokra esetleg több időt fektethetnél. A cím szépen illeszkedik, a figyelmeztetéseken csiszolni kell (nem volt ez kínzás, és a karakterek nem enyhén OOC-k), viszont a tartalom szépen összegzi a kiindulópontot, felkelti az érdeklődést. 3 pontot szeretnék adni neked erre.

VI. Szubjektív vélemény
Az a baj, hogy nekem a női ábrázolás tényleg fontos, és itt egyáltalán nem sikerült megteremtened a tökéletes vagy majdnem tökéletes egyensúlyt. Elvitted abba az irányba, amit nem igazán kedvelek. Sajnos ez nálam is 1 pont, pedig igazán szerettem volna neked többet adni.

Összesen: 18 pont

Igazából azt gondolom, a kihívások lényege az is, hogy az ember tanuljon belőlük, és hidd el, nem megbántani szerettelek volna, hanem őszintén elmondani, illetve leírni a véleményemet. Ha úgy gondolod, szeretnél beszélni velem erről, ha nem értesz egyet, és megosztanád, vagy bármi egyéb kérdésed-észrevételed van, megtalálsz a nevem alapján.

Köszönöm, hogy olvashattalak!

woolfe

Merilwen 2015.07.31. 19:06:02

@Konek0: Szia! Köszönöm a kritikát!
Igen, ezt elfelejtettem odaírni, hogy alapvetően a filmet vettem alapul… A karaktereknél meg a stilisztikánál meg tényleg fejlődnöm kell még. A témaválasztást én eleinte jó ötletnek gondoltam, de mire rájöttem, hogy mégsem egyeznek Tauriel érzései az én véleményemmel, már nem volt visszaút. A kulcsokkal meggyűlt a bajom, eredetileg Bilbót nem is akartam beletenni, de megkaptam ezt a titkos kulcsot; a tulajdonság meg majdnem random lett, ugyanis az összeset, ami igazán jó lett volna, lefoglalták, nekem meg ez maradt. :-)
Még egyszer köszönöm a véleményedet, és nem is csak a hibákra világítottál rá :-D Üdv!

Merilwen 2015.07.31. 19:06:12

@Ziaw: Köszönöm a véleményedet! Tőled kaptam a legjobb visszajelzést :-) Karakterábrázolásban valóban van még mit fejlődnöm, de hát az volt az első kihívásom, legközelebb talán jobban fog menni.
Még egyszer köszönök mindent! :-)

Luthien Lovemagic 2015.07.31. 19:06:49

Szia!

Kissé bajban vagyok ezzel a történettel, mert egy részt nagyon tetszett, más részt meg nem. Két dolog volt, ami miatt nehezen olvastam végig. Kissé összecsapottnak éreztem. Maga a cselekmény jó elgondolás volt, de én sokkal jobban kibontottam volna, mert így túlságosan kapkodó volt. Valószínűleg a szószám játszott ebben közre, ezért én a helyedben kibővíteném, mert érdemes lenne vele foglalkozni. A másik dolog, ami nagyon nem tetszett az Tauriel karaktere. A figyelmeztetéseknél jelezted, hogy enyhén OOC, de az a baj, hogy a karakter nem enyhén, hanem nagyon OOC-re sikerült. Megértem, hogy gyászolt, meg minden, de nem kellett volna akkor sem ilyen kibírhatatlanul viselkednie. Majdnem otthagytam miatta a történetet.

A negatívumok után jöjjenek a pozitívumok. Aki megmentette a történetet, az Bilbó volt. Őt olyan jó eltaláltad, hogy az összes részt öröm volt olvasni, ahol szerepelt. Ha ő lett volna a főkaraktered, most maximálisan elégedett lennék a történettel. Miatta élt a cselekmény, nagyon jól visszaadtad a karaktert. Ami még nagyon tetszett, azok a különböző eseményekre, karakter hátterekre való finom utalások elcsepegtetve a szövegben. Jó alapot adtak ezek a történetnek.

Köszönöm, hogy olvashattam!

LL, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő fórumon.)

Merilwen 2015.08.01. 22:16:16

@DaeMoon:
Kedves DaeMoon!
Nagyon köszönöm a véleményedet! Tényleg :-) Sokat tanultam belőle.
Sajnos a történet hossza már így is majdnem túl volt a határon, nem mertem tovább bővíteni rajta. Pedig én is szerettem volna még néhány leírást beletenni, vagy jobban kibontani a párbeszédeket.
A kulcsokkal kapcsolatban is igazad van; csak sajnos a kegyetlenség volt az egyetlen tulajdonság, ami félig-meddig megfelelt, és nem foglalta le más, úgyhogy talán ezért nem tudtam igazán jól beépíteni a történetbe. A titkos kulcs pedig tényleg eléggé "amatőr" megoldás volt… Akartam eredetileg egy ork-támadást is beletenni, ahol Bilbó életét csak a páncélja menti meg, de nem jutott rá hely.
A karakterek és a stílus… ide is csak annyit tudok válaszolni, hogy tényleg sokat kell még fejlődnöm, hogy oda tudjak figyelni az ilyen dolgokra.
A cselekményvezetés szerintem azért nem sikerült túl jól, mert nem írtam vázlatot. Volt egy alapötletem, és annak kapcsán írtam, ami eszembe jutott. Nem így kellett volna…
Lehet, hogy kissé mentegetőzőnek tűnik a válaszom, de nem ilyesmi állt szándékomban :-) Az ember a negatív kritikákból gyakran többet tanul, mint a pozitívakból, hiszen abból lehet tudni, miben kell még fejlődnie. Mert mindig kell :-)
Még egyszer köszönöm az őszinteségedet!
Üdvözlettel
Merilwen

Merilwen 2015.08.02. 20:01:45

@Minnie Black:
Szia!
Köszönöm szépen a véleményed!
Nem sok újat tudok mondani a kritikádra. Mindenki, aki pontozta a történetemet, többbnyire ugyanabban a dolgokban érzi a hibát, és most már én is látom, hogy a karaktereken, a stíluson, az érzelmeken még dolgoznom kell.
Többek között Tauriel harcossá válása is megfordult a fejemben, amikor írtam a történetet, azán végül mégis Nyugat mellett döntöttem. Nem tudtam volna megfelelő „hadszíntérre” küldeni szegény tünde-nőt.
Dehogy haragszom rád, első kihívásos íróként kimondottan jólesik a 35-ből 29 pont :-) Úgyhogy még egyszer köszönöm!
Üdvözlettel
Merilwen

Merilwen 2015.08.09. 17:27:09

@Tamara Kunos:
Kedves Woolfe!
Bevallom őszintén, először igencsak megsértődtem a pontjaid miatt (talán kissé túlságosan magamra vettem a kritikát, de a véleményed párszori újraolvasása után rá kellett jönnöm, hogy a legtöbb dologban igazad van… És nem is tudok mást ideírni, hiszen ezt a mondatot fölösleges tovább részletezni.
Igyekszem fejlődni, és remélem, ha újra találkozunk valamilyen kihíváson, sikerül jobb pontokat kiérdemelnem Tőled.
Üdvözlettel
Merilwen

Merilwen 2015.08.09. 17:33:50

@Luthien Lovemagic:
Szia!
Köszönöm szépen a véleményedet! Gondolkodtam már azon, hogy esetleg átdolgozom a novellát, csak nem tudtam, szabad-e, úgyhogy most nagy örömöt szereztél nekem :) Valószínűleg meg fogom csinálni, és igyekszem figyelembe venni minden itt kapott véleményt :)
Még egyszer köszönök mindent!
Merilwen
süti beállítások módosítása